Vragen over MijnRG

Wat is MijnRG precies? Wat kan ik ermee?

MijnRG is de online ledenomgeving van het Republikeins Genootschap. Hier kun je je gegevens wijzigen, opzeggen of een donatie doen. Ook heb je toegang tot (video)registraties van ledenvergaderingen en bijvoorbeeld notulen.

Waarom stappen we over op MijnRG?

De invoering van een online ledenomgeving (MijnRG) gecombineerd met online betalen (iDEAL) past in ons streven om te professionaliseren. Het bijhouden van bankoverschrijvingen, adreswijzigingen, aanmeldingen en opzeggingen, kost ons erg veel tijd. Tijd die we liever besteden aan onze campagne voor de republiek. Bovendien is de handmatige administratie niet altijd even nauwkeurig. Tijdens piekmomenten (bijv. Koningsdag 2018) konden we aanmeldingen nauwelijks aan. MijnRG legt de basis voor verdere groei.

Hoe werkt het online betalen?

Betalen kan veilig en eenvoudig via iDEAL. We handelen de betaling niet zelf af, maar maken gebruik van Mollie – een payment provider onder toezicht van de Nederlandsche Bank met veilige dataopslag. Betalen is ook mogelijk met creditcard. Dit is handig voor leden zonder Nederlandse bankrekening.

Waarom automatische incasso?

Je betaalt de contributie eenmalig via iDEAL – daarna wordt deze tot opzegging elk jaar automatisch van je bankrekening afgeschreven op dezelfde datum. Je blijft op deze manier lid en hoeft niet om te kijken naar betaalherinneringen. Opzeggen gaat ook eenvoudig.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

We hanteren geen opzegtermijn. Je kunt je lidmaatschap op elk moment eenvoudig opzeggen via MijnRG. De automatische betaling stopt dan direct. Stap 1: Ga naar republikeinen.nl Hier klik je in het menu onder ‘Mijn RG’ op ‘Opzeggen’ (Ben je nog niet ingelogd? Dan krijg je eerst een inlogscherm te zien. Weet je je inloggegevens niet meer? Dan kun je deze naar jezelf laten mailen.) Stap 2: Ga naar je lidmaatschap In het Mijn RG menu zie je ´Lidmaatschap´ klik hierop Klik vervolgens rechts in het scherm op ‘Wijzigen’ Stap 3: Opzeggen Hier kun je je lidmaatschap definitief beëindigen door op´opzeggen´ te klikken.

Jullie hebben mijn contactgegevens toch al?

Dat klopt. Maar die zijn niet altijd accuraat. Daarom vragen we bestaande leden bij de eerste keer online contributie betalen eenmalig om hun contactgegevens (adres, mail) opnieuw in te vullen.

Hoe meld ik me aan voor MijnRG?

Je hebt automisch een MijnRG account wanneer je via de website lid bent geworden of als bestaand lid via iDEAL de contributie over 2019 hebt betaald.

Hoe log ik in bij MijnRG? (Wachtwoord vergeten)

Je kunt inloggen met je e-mailadres en je wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuw wachtwoord aan. Ben je ook het e-mailadres vergeten waarmee je je hebt aangemeld? Neem dan even contact met ons op.

Heb ik een lidnummer nodig?

Je hebt geen lidnummer meer nodig.

Kan ik ook voor iemand anders betalen?

Dat kan. Bijvoorbeeld voor iemand die niet bekend is met het gebruik van iDEAL. Wel vragen we je om voor deze persoon een ander e-mailadres te gebruiken bij het betalen van de contributie of het aanmelden als nieuw lid.

Kan ik ook zélf via bankoverschrijving betalen?

iDEAL heeft onze voorkeur. Is dat echt geen optie? Dan kun je ook betalen via bankoverschrijving:

IBAN: NL36 INGB 0006 3946 79

BIC: INGBNL2A t.n.v. Republikeins Genootschap

o.v.v E-mailadres (‘at’ i.p.v. @)*

Bedrag: minimaal 25€

*Dankzij het vermelden van je e-mailadres kunnen we je betaling correct registreren

Waarom kan ik niet inloggen bij MijnRG?

MijnRG is beschikbaar voor wie de contributie via iDEAL heeft voldaan of via de website lid is geworden. Betaalt u via bankoverschrijving? Dan heeft u geen account. Een adreswijziging of opzegging kunt u in dat geval doorgeven aan ledenadministratie@republikeinen.nl.

Hoe gaan jullie met gevoelige informatie om?

We slaan het liefst zo min mogelijk privacygevoelige gegevens op. Daarom verwerken we de betaling niet zelf en vragen we niet meer naar leeftijd, geslacht of telefoonnummer. Op dit moment hebben drie personen toegang tot de ledenadministratie (penningmeester, technische ondersteuning, secretaris). Zij hebben allen een geheimhoudingsverklaring ondertekend.

Staat je vraag hier niet tussen?

Op deze pagina staat een verzameling van meest gestelde vragen. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan even contact met ons op. We reageren gewoonlijk binnen 3 werkdagen.